Festivals op Instagram

Festivals zijn een van de meest populaire uitgaansgelegenheden van mensen. Een terrein waarbij mensen vanuit de hele wereld elkaar opzoeken om te dansen op verschillende muziekgenres. De marketing van de festivals is over het algemeen al aardig groot. Echter zijn er nog steeds mogelijkheden waarin bedrijven zich kunnen onderscheiden op het gebeid van marketing. Denk hierbij aan het gebruik van social media. Er zijn verschillende kanalen die hiervoor gebruikt kunnen worden. Als we kijken naar het doel van een festival en de marketing hiervan, kan er maar een kanaal naar voren treden, en dat is Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Doordat er foto’s of video’s gedeeld worden krijgen met een impressie van de sfeer. De beelden die worden getoond moeten ervoor zorgen dat mensen getriggerd worden om verder te kijken en uiteindelijk ook een kaartje voor het festival gaan halen. Doordat je een goede pagina beheerd kan dit ervoor zorgen dat het meer mensen aantrekt en dit zal leiden tot een omzetverhoging. 

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *